torsdag den 20. oktober 2011

Oversvømmelsen i Bangkok og anden update :)

Hej allesammen :)

I har nok hørt en del i nyhederne omkring oversvømmelserne i Bangkok, så vil lige lave en update så der ikke er grund til bekymring :)

Der har været en del oversvømmelser nordpå, og nogle dæmninger er lækket så vandet har søgt mere ned i indre Bangkok. Jeg bor i området Huai Kwang, og vandet er endnu ikke nået hertil. Der har regnet en del på det sidste, og der har også stået ca 30-40 cm vand nogle dage. Det har betydet at vi nogle dage har holdt os inde døre, men vi er ikke evakueret til et andet område.

Præmierministeren har idag udtalt at de ikke kan forhindre fortsat oversvømmelse i Bangkok, og at visse områder er udsatte (heriblandt ikke vores), men på det hospital vi er i praktik på: Ramathibodi, er vandet ret tæt på, kun 2 km, så vores kontaktperson på hospitalet har idag ringet og sagt at Faculty of medicine har besluttet at vi ikke skal i praktik hele næste uge pga. vejret.

Vi holder os opdateret på bangkokpost.com, den danske ambassades hjemmeside og BBC. To af pigerne herfra (fra Roskilde skolen) har idag fået meddelelse fra deres skole at de skal komme hjem hurtigst muligt fordi de ikke kan stå til ansvar for dem hvis der sker dem noget, så det er bedst at komme hjem.

Jeg har haft ringet til min far, for at forhøre hvad han synes jeg skal gøre osv, og han mener heller ikke at oversvømmelsen vil berøre mig der hvor jeg bor, og worst case kan jeg komme hjem til ham og være hvis jeg føler mig utryg :) Godt nok har 380 mennesker mistet livet, men igen, det er i Nordthailand, og det er minimum 100-200 km fra hvor jeg bor.

Jeg holder mig opdateret, og så længe regeringen ikke siger at her er livsfarligt at være, og at de anbefaler at rejse hjem, så bliver jeg og venter på at det stopper så jeg kan rejse sydpå når Michael og mine svigerforældre kommer på besøg til november :)

Jeg har været ude at handle idag, så har det mest nødvendige til en uges tid hvis det skulle komme dertil at jeg ikke kan komme ud. Så er det jo godt jeg har computer, bøger, mit studie, fitness og andet godt jeg kan tage mig til her :)

Udover vejret så går det godt her. Har idag afsluttet min praktik på gynækologisk afdeling, og skulle være startet på fødegangen næste uge, men det er så blevet aflyst. Så har jeg endnu én uge til gode, og må se tiden og vejret an.

Min far var ude og interviewe os 3 piger der er på gynækologisk afdeling i Thailand for at lave en artikel om udvekslingsstuderende :) Vi fik snakket om fordelene ved deres måde at udøve sygepleje, de største forskelle mellem Thailand og Danmark og hvad vores grundlag for udvesling har været. Så det bliver spændende at læse :)

Håber i har det godt derhjemme! Knus

1 kommentar:

  1. Min chef siger, at skulle vandet komme op på et kritisk niveau, så svømmer han ind og redder dig:-)

    SvarSlet